tirsdag den 28. maj 2013

Fup og svindel

For et par år siden byggede jeg nyt køkken. I den forbindelse købte jeg en Københavnerlampe i Butik Stranden, som er et projekt til at skabe arbejde/uddannelse for marginaliserede grupper, bl.a. psykisk syge. De renoverer de gamle københavnske gadelamper og omdanner dem til indendørs boliglamper.
Butik Stranden har siden skiftet både navn og adresse, og deres salgsafdeling er ikke den smidigste. Det er mildt sagt svært at finde ud af at købe lampen gennem dem, såvel online som IRL.

Min lampe gav jeg 1250,- for, fordi det er den ubehandlede (i modsætning til den lakerede, som de tog ca. 1800,- for, skulle man have den i en selvvalgt farve var prisen 2400,-).

Jeg var så glad for lampen, at jeg fluks tog et billede og skrev et blogindlæg. Nu har vi ommøbleret køkkenet, og har brug for endnu en lampe magen til, så jeg googlede "københavnerlampe", og gæt hvad jeg fandt? Det tredje øverste i søgningen var et billede af min lampe... som i MIN lampe! 
Det var ikke fra min blog, men derimod en hjemmeside der sælger lampen?

Denne hjemmeside har ingen henvisninger til det sociale arbejde lampen udspringer fra, til gengæld var prisen for en lampe som den på billedet 1750,-?

Jeg tænker at der er en som har fundet gennem nøglehullet og køber lamperne af Butik Stranden, og så har lavet sit eget netsalg af lamperne, med en klækkelig avance? Det er sikkert ikke ulovligt, men jeg synes det er hamrende usympatisk!

3 kommentarer:

  1. Det var dog usmageligt, altså ikke lampen , men salgsmetoden, kan godt forstå du bliver irritabel! Har de ret til at bruge dit billede?

    SvarSlet
  2. Det var dog usmageligt. Kan forstå din vrede.

    SvarSlet
  3. Nice post, things explained in details. Thank You.

    SvarSlet