mandag den 2. april 2012

It's Cold Outside

Temperaturen ligger omkring nulpunktet i haven, hvilket ikke just samarbejder med mit Projekt Drivhus, som kræver plusgrader for at jeg kan lege med mørtel og beton. 

Derfor må jeg arbejde i 'de lune' dagtimer, og dække til med pressenning om natten, hvilket i går kompliceredes af de byger der drev over matriklen i en jævn strøm. Alligevel lykkedes det at få muret min sokkel færdig, og hvis vejret ellers samarbejder i dag bliver den pudset op*, så jeg kan begynde at montere vinduer** og tag i løbet af ugen.




Det skulle jo gerne stå færdigt til når sommeren endelig kommer. Og vores tomater, peberfrugtplanter og krydderurter er allerede sat til spiring i køkkenvinduet.

*Jeg er jo stadig billøs, men stor tak til Nøgenløberen, som på vej hjem fra Fyn, svingede omkring Jem & Fix og færgede mig tre poser betonpuds.

**Vinduerne er en del af en klunsning fra Puk og Tomas fra Århus, som forrige år donnerede både dør og vinduer, fordi de udskiftede i deres eget hus og havde læst om vores orangeriprojekt. Tak, nu er det på tide at de kommer op af min kælder.

1 kommentar: