mandag den 15. marts 2010

Jeg føler mig gammel...

Der var engang, hvor hovedstaden fik et nyt fodboldhold (1992). Dengang var byen nærmest besat af 'svensken' og på trods af mesterskabet i første sæson, blev resten af 90'erne lidt af en fuser.

De blå-gule sad tungt på det hele. Fanopbakning, titler, indbyrdes opgør. Det var sådan at man var nervøs når det var Brøndby der stod som modstander på lystavlen. Når jyske provinstosser trak en gul trøje over hovedet var de ligepludselig en del af 'hele Danmarks gudehold'!

De år, hvor vi var nogle få der ukueligt turede ud fra Hovedstaden for at 'holde fanen højt' og bakke 'de smukke tabere' op, der var det skik og brug at middelmådige sekundaspillere vadede direkte ind på landhold når blot de tog brøndbytrøjen på... Hvem er Jens Risager?

Nu har Brøndby været en joke så længe at mange af de venner jeg har, der ligesom jeg har ønsket dem hen hvor peberet gror, da de var stærkest, faktisk savner spændingen lidt. Vi tar det tilbage!

Og til dem der siger at jeg nok overdriver, henviser jeg bare til dagens aviser, hvor Brøndby-træner Kent Nielsen mener at de spillede lige op med FCK? (De tabte 2-0) Han er meget tilfreds? Det kunne jeg aldrig forestille mig andre trænere, hverken i FCK, Brøndby eller Slømmelsevæmmark IK være efter at have tabt?!?!

Brøndbys 'angriber' Peter MAdsen mener at det var ærgerligt at de tabte en kamp de dominerede? Brøndby havde to chancer på 97 minutter... Alle andre der så kampen mente vist at begge hold spillede pivringe?!?!

FCK-målscorer og viceanfører, William Kvist, er ude og beklage at spillet var så dårligt?!?! Det er da sjældent at opleve skuffede sejrsherrer og tilfredse tabere!?! Det oser ikke af jævnbyrdighed, og selvom jeg aldrig havde troet jeg skulle sige det savner jeg et lidt stærkere brøndbyhold i fremtiden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar