mandag den 27. juli 2009

Børneseng, snart med prinsesse og havfrue

Så blev det tid til at tegne. FÅK det er svært at tegne proportioner når figurerne skal være ca. 120 cm. En prinsesse og en havfrue...

Så langt så godt. Prinsessen blev okay i andet forsøg. Min havfrue på skitsen til sengen havde fået lidt kritik for brysterne, så der måtte klart et 'forbillede' til for at rette op på dem;-D. Jeg har arvet en keramikfigur min farfar lavet hvor der i hvertfald er et sæt nødder der dur! Den fik lov at blive model...



Hvad siger du så, Lis?

4 kommentarer:

  1. Havfruenødder, er der noget der hedder det? Okay, med så liret en seng du er ved at brygge sammen, så må jeg nok hellere se at komme igennem Julia Camerons bog!

    SvarSlet
  2. Det Forkromede Overblik27. juli 2009 kl. 14.02

    @M - Våde nødder? Det lyder nærmest lidt klamt;-D Jeg er igang med at skær lig nu og det bliver rocker-cool(t) hvis der er noget der hedder det... Eneste minus: Jeg er lige blevet klar over at sengen aldrig kan komme ud af værelset i et stykke... lidt ligesom da Robinson Crusoe bygger en båd i skoven på sin ø... Da han siden går i gang med at grave en rende ned mod stranden, finder han ud af at mængden af jord han skal fjerne vil være så stor at det vil tage ham ca. 250 år;-D

    SvarSlet
  3. haha, havde ellers tænkt at skrive, at der ikke var nogen grund til at foregøgle pigebarnet noget, men de der former har jeg sgu også svært ved at stå for.

    Den blir så FIN den seng!

    SvarSlet
  4. @Lis - Og i dag har SHM malet den, godt nok kun hvid, men langsomt skrider projektet fremad, og selv er jeg også ganske tilfreds;-D

    Tror muligvis jeg laver en seng der ligner til mig selv... med en havfrue ved hver sengestolpe, ha ha!

    SvarSlet