torsdag den 17. september 2009

Et læreridol



Og ja, jeg har jo set hele filmen... JB lærer dem jo ikke de obligatoriske ting, så selvfølgelig kan man ikke gøre som ham, men: Hvis man kan adoptere en lille smule af hans blik for talent, hans empati, evnen til at fremme de stille og nå ja, en stor portion af hans drive eller energi, så tror jeg på at man fanger eleverne.

Derfor har mine dansktimer også lidt karakter af teater. Jeg optræder gerne for og med børnene, og jeg aner ikke om de passer ind i Bertel Haarders modeller når vi er færdige, men dansk er blevet til Djævlens Lærling, og stile er blev suspenderet til fordel for blogging. Vi har lavet en klasseblog, hvor eleverne svarer på de opgaver jeg stiller, hvor forældrene kan læse om ugens lektier. Eleverne elsker det, og ind i mellem sender jeg en kærlig tanke til JB og Kenneth Bøgh Andersen, som hjælper mig gennem dagene med smil på læben og rock 'n' roll i kraniekassen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar