fredag den 5. august 2011

Where have all the flowers gone?

Hvad sker der for min blogger?

Jeg fik en mail, om at en Anne LO havde kommenteret på et gammelt indlæg, jeg havde skrevet. So far, so good. Jeg klikkede på linket, og fandt indlæg og kommentar. Det er såmænd både rigtigt og fornuftigt hvad konen skriver, men under mit indlæg og jeres kommentarer, der finder jeg så tre links. Omtrent med teksten "Tre har linket til dette indlæg", og så tre indlæg på en blog der hedder Mælkebøtten? I'm puzzled (Jeg er lagt som puslespil).
Så jeg følger de tre links, og intet sted på denne blog er jeg, mit indlæg eller indholdet omtalt i de tre links. Nu er Mælkebøtten ikke en blog jeg læser, og tilsyneladende heller ikke en der læser min blog, så hvad sker der? Er det spam-links fra blogger? Skal jeg manuelt fjerne dem fra dette indlæg? Og er de ved alle mine indlæg? Kan man slå et spam-link-filter til?

Jeg har ikke selv valgt de links, men det kunne se sådan ud. Tror folk så at jeg læser Mælkebøtten?

Jeg er lidt ligeglad, i tilfældet Mælkebøtten, men der findes da masser af ting på nettet, som jeg ikke har lyst til at blive forbundet med, og her bliver jeg for paranoid til at skrive det, for hvad hvis blogger har sådan en 'keyword' funktion, at den linker til ord fra mit indlæg? Så er det pludselig tid til selvsensur, og slut med at bruge ord som f.eks.
Diktator (også selvom det måske er ment ironisk om en lokal)
Psykopat (Kunne være man oplevede noget vildt på en bytur)
Borgerkrig (Hvis ens nabo har grillen stående for tæt på skellet)
Terrorist (hvor mange der skriver om deres børn har ikke brugt det ord?)
Afviger (Når ens teenager af sig selv rydder op på værelset)
Oprør (Hvis kommunen sender rykker på institutionsplads man har betalt og samtidig fjerne et tilskud man har fået)
Ja, allerede nu er mit indlæg sikkert linket til bloggere på d e n y d er s t e h ø j r e f l ø j?

Men Big Brother, jeg ved ikke hvem Mælkebøtten er, eller hvad hendes virkelige funktion er i netværket?

23 kommentarer:

  1. På et tidspunkt var der også en der lavede trackback til alle mine poster.


    Så hendes kageopskrifter var forbundet til min tykke sarkasme. Jeg forstår det ikke...

    SvarSlet
  2. @Morf - Jeg mener bare et indlæg skrevet om frustration over en teenager der ikke samarbejder, linket med indlæg om besøg på brandbilmuseet eller indkøb af en havelampe? What the fuck?
    Altså don't get me wrong, for jeg holder meget af levende lys i haven, og ville sikkert også finde stor moro i at se en gammel brandbil, men det var ligesom bare ikke det der var pointen med mit indlæg!
    På mig virker det som om Mælkebøtte trawler efter læsere, og det synes jeg faktisk gerne hun må gøre et andet sted, hvis det skal foregå så irrelevant, eller uden relevans, hvis du forstår sådan én?
    På en måde stjæler hendes links jo din blogtitel fra dig...

    SvarSlet
  3. @Mælkebøtte - Det er sgu et udemærket pseudonym du skriver under! De der links dukker jo op ved flere indlæg. Det ene mere ligegyldig pis end det andet! As if I care om du har fået en pris for at være en strikkende rock og rul blogger? Who gives a fuck? Ikke nogle af mine læsere, og undskyld mig, hvis jeg skal være så ligefrem, men hvad fanden er egentlig meningen? Hvis jeg vil læse din blog, så klikker jeg forbi, men lad venligst være med at plastre mine indlæg til med links til din blog, tak! Der er nok en grund til at du ikke er på min blogroll...

    SvarSlet
  4. Hvad sker der lige? Har mælkebøtten svaret med en kommentar, der ikke kan ses?

    SvarSlet
  5. @OA - Næh, men tag en stikprøve i de seneste af mine indlæg og se hvor mange spam-links der er lagt!

    SvarSlet
  6. men jeg han ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at hun aner noget som helst om det!

    SvarSlet
  7. @OA - Hvordan er de så kommet der? Ukrudt?

    SvarSlet
  8. Altså det ved jeg da ikke. Tænk hvis jeg var synsk, så behøvede jeg jo ikke at få hjælp fra kære John så ofte :)

    SvarSlet
  9. @OA - Og så skulle jeg lige bruge 7 lottotal! ;-D Jeg tror det er Mælkebøtten selv der strøer om sig med frø!

    SvarSlet
  10. Hey - jeg tror (TROR?) vist nok, at blogger prøver at være en lille smule intelligent, og som en slags 'service' lægger links rundt omkring, bare for at være sikker på at der bliver klikket rundt.
    Måske (?) kan det tænkes, at Mælkebøtten læser med hos dig - uden at figurere i din reader - og blogger så tænker, at den som en lille ekstra service vil fortælle dine læsere, at Mælkebøtten også læser med hos dig?

    Jeg kender fænomenet fra min egen blog, hvor jeg også oplever der bliver lavet links forneden i mine indlæg som tilsyneladende ser ud som om der er nogen der har linket til mig.
    Meget mærkeligt firma.
    Men jeg er ret overbevist om at det intet har med Mælkebøtten eller hendes/hans (selvom det er svært at forestille sig det kunne være en mandlig blogger med dét navn) at gøre....

    SvarSlet
  11. Trine du kender da mælkebøtten!

    SvarSlet
  12. Jeps - nu har jeg lige trawlet lidt på det dér internet. Og Mælkebøtten har dig liggende på sin blogroll...
    Jeg tror det er blogger der så synes den lige vil fortælle at hun også er tilstede?
    Eller måske én eller anden indstilling der er blevet krydset forkert af?
    (Og guderne må vide det er temmelig nemt, efterhånden...)

    SvarSlet
  13. Jeps - jeg kender da sagtens Mælkebøtten - du har ret, Anne :-)
    Det gik bare ikke lige op for mig, da jeg læste.. ;-)

    SvarSlet
  14. men jeg fatter ikke en brik af det her! Men jeg tror virkelig ikke det er noget hun har gjort med vilje eller for at genere!
    AOL hvorfor er det at du ikke bare kontakter hende og spørger?

    SvarSlet
  15. @Trine - Hey selv... Det sjove er bare at spam-linkene stoppede da jeg skrev om det? Go figure! Nå, men jeg gider i hvert fald ikke sidde dagen lang og trække ukrudt op. Hvis Mælkebøtten har lavet links hos mig rydder hun selv op! Fandme!
    Hvis det var, som du siger, så ville der vel også være andre der 'blomstrede op'?
    Jeg tror stadig at Mælkebøtten trawlede efter læsere, og jeg synes stadig det er forkert og irrelevant at linke til sin egen blog, når man i sit link ikke skriver noget om det man har linket fra. Otherwise be my guest, hvis jeg skriver noget som man finder en parallel til. Link away!

    SvarSlet
  16. Er det dig, der er fitterbissen? Synes du virker som om verden er et dumt sted lige nu og det har jeg da ikke forbundet dig med før....

    SvarSlet
  17. @OA - Næh, verden er et dejligt sted, men der er bare mange fjolser for tiden. Er vist kommet ind i en stime? Men heldigvis er der mange forskellige kategorier af fjolser, og sat lidt i relief med hvad der rører sig i mellemøsten, nordafrika og Norge, så er det nemt at se igennem fingre med meget...
    Og nej, jeg er ikke Bethany! - også selvom jeg fik lov at få 'taletid' hos hende...

    SvarSlet
  18. Ved jeg godt du ikke er, men jeg håber, du stadig forstår ironi :)

    SvarSlet
  19. Tjoo.... hvis man bor i en lillebitte have kommer man vel ret hurtigt til at se al den ukrudt der vokser rundt omkring.
    Og ukrudt vil der altid være. Vel?
    Hvis man bor i en større have kunne det måske tænkes at ukrudtet ikke er så påfaldende, eller at man næsten kunne gå hen og blive ligeglad?
    ... Hvis du forstår sådan en lille én?

    SvarSlet
  20. @Trine - Principielt har du ret. Jeg burde være ligeglad, men hvis vi lige dropper metaforerne, så tror jeg det er nemmere at sige til andre der får spammet deres blog, end det er hvis ens egen er ved at drukne i ligegyldige hækleopskrifter og beskrivelser af tasker og lamper. Og dog er der måske nogle bloggere der ligefrem ville sætte pris på sådanne link? Jeg er vist ikke en af dem...;-D
    Hvordan ville det være at få sin kreablog spammet med sådan-sætter-du-gipslofter-op-indlæg eller håndværktøj-1-2-3?

    SvarSlet
  21. Uh det vil som alt andet med håndværk være sexy!

    SvarSlet
  22. Hvor kan man klikke like til Annes kommentar?

    SvarSlet