søndag den 31. maj 2009

Ekspertviden?

Vi har fået nye genboer. Det er ved at gå op for os. I starten troede jeg bare at det var genboen der havde gæster, men nu har de været der i flere dage, så der er to muligheder:
Enten er de flyttet ind
Eller også er der Sjællandsgadefestival i pinsen

De er nok tæt på 15 år ældre end os. De sidder som strandede hvaler i bare maver og kæver bajere mens de vender verdenssituationen. Temmeligt højlydt endda. Det er sommer og springvandsfilosofferne er sprunget ud. Det er egentlig hyggeligt, men nogle gange får jeg bare lyst til at bidrage til samtalen. Som før, da den ene af dem belærte de andre om målmandens rolle i fodbold.
- Det er egentlig ikke målmandens kvaliteter med en fodbold der er de vigtigste. Da jeg stod på mål i gamle dage blev jeg også inviteret til at stå for Horsens førstehold, for jeg kunne nemlig råbe op (det tror jeg gerne). Der er intet Peter Schmeichel kunne som var særligt, andet end at styre et forsvar (her får jeg lyst til at påpege at Schmeichel snuppede to straffespark i semifinalen i 92, har vundet Champions League, vistnok flere gange, er mangefoldig engelsk mester og er kåret som verdens bedste målmand) Jeg kunne præcis det samme! Jeg gad bare ikke træne, men talentmæssigt var jeg nok større...

Det er som onside i båndsløjfe, bortset fra at alle påstande er uunderbyggede, at alle der deltager i samtalen taler mere end de lytter, og derfor gentager alt de siger... For meget 'ekspertviden' selv for mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar