fredag den 1. maj 2009

Handicap, hvem mig?

Har en del timer i c-klassen med elever der er meget bevidste om at de har større eller mindre handicap. Når det passer dem hævder de at deres 'sygdom' eller handicap er årsag til at de ikke kan høre (det er de vil-døve), ikke kan tale rent (de hidsige) eller ikke kan lade være med at slå, kaste med grene eller sparke (de aggressive). Meget af det handler ikke om handicap, men en undskyldning for at gøre som de synes. Men de prøver altid lige at undervise deres omgivelser om kendetegn ved deres diagnose. Det er sgu ret underholdende nogle gange og minder mig om Andy...

Selv føler jeg mig nogle gange som Lou, når jeg står og forsvarer dem i en konfliktsituation i skolegården som de udemærket selv ved de bærer et ansvar for. Jeg holder af arbejdet og eleverne, og kan mærke at det er gensidigt. God weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar