onsdag den 7. januar 2009

Vinterskavanker?

Så har man set det med... SHM var i køkkenet, mens jeg hentede børn. Følgende udspillede sig i bilen på vej hjem:
(Gnavpot) Hvad skal vi have at spise i dag?
(jeg) SHM laver mad i dag.
(Alle tre) JUBIII!!!
(Professor Teflon) Så vil jeg have en whopper
(Gnavpot) Jeg vil bare have to hamburger...
(Kridt-Iglen) Jeg vil ha komfritter
(jeg) Nej nej, hun er hjemme i køkkenet og er ved at lave mad...
(Alle tre) ØV!
Jeg tog telefonen og ringede hjem for at få en status, og sige: Kom laurbærblade i, sammen med de hakkede tomater...

Men frydefryd maden smagte godt. Selv børnene spiste det. Professor Teflon tog ovenikøbet to gange...

Bagefter var SHM helt udmattet.
(hende - let jamrende) Du er altså nødt at komme herover og massere mig lidt... Alt det møje og besvær med køkkenet har ødelagt min ryg.
Det er nok ikke hendes fem daglige blogindlæg, skrevet i en ubekvem stilling i en kold kælder?!
(jeg - masserende) Luk øjnene og nyd det
(SHM - med lukkede øjne) Hvorfor masserer du kun med den ene hånd?
(jeg - mens jeg drikker hendes vin med den anden) - ...
(hende - forurettet) Hey!?!

Jeg tænkte lidt på dengang jeg selv døjede med dårlig ryg. Træning sagde kiropraktoren, og han kostede da 500 spir dengang, så de penge kunne jo ligesågodt komme os begge til gode.
(jeg) måske skulle du lave 20 armbøjninger i aften inden du går i seng
(hende - med skræk i øjnene) - ...
(jeg) og 20 i morgen når du står op!
(hende - stønnende) Jeg kan ikke engang lave én
(Gnavpot) Åhr jo mor, se man gør sådan her (hvorefter drenge tog 9 perfekte armbøjninger

Lidt senere... Familien leger strandede hvaler på stuegulvet
(hende) En....
(Gnavpot) to, tre, fire, fem, seks, syv
(hende) halv! Nej det er ikke noget for mig.

Umiddelbart vil jeg sige hun har ret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar