tirsdag den 21. september 2010

Kært barn med upassende navne?

Jeg har en blog. Jeg har tre børn. Jeg har en blog som jeg skriver om de tre børn - blandt andet, men i morges, da jeg snakkede med min mor (ja, jeg snakker med hende HVER morgen, hver anden uge), spurgte hun, om hvad jeg troede mine børn ville tænke hvis de en dag fandt min blog?

Hun sigtede mest mod mit valg af pseudonymer til de kære små, men tanken i sig selv er da værd at overveje...
Hvad hvis mine børn læser min blog en dag?
Den har jo været overvejet før, og dengang kom jeg frem til at med de kloge unger jeg har, med al deres ballast og alt den opdragelse, de værdier, den opmærksomhed, kærlighed og opofrelse de får, så ville de nok aldrig være i tvivl om, at det jeg glædes over ved dem er ægte, at det jeg bekymres over er oprigtig frustration fordi jeg gerne ville have det nemmere for dem, at det jeg irriteres over bunder i ønsket om at have det godt med os selv og hinanden. Jeg tror aldrig de vil være i tvivl om at de altid har været elsket...?

Men tilbage til det med navnene. Professor Teflon, Gnavpot og Kridt-Iglen! ?

Jah, jeg ved snart ikke...

PT har efterhånden styr på det meste, så det er vel outdated. Han er med når det kommer til at komme op om morgenen, huske sine ting, lade sin mobil op og vide hvor den er. Han er begyndt til svømning, æder som et tærskeværk, og prøver det der teenager on for size...

Gnavpot er knap så gnaven mere. Han er vel egentlig mere humørsyg og skrøbelig, men det har han altid været. Vand i øjnene ved hævede øjenbryn er hans reaktionsmønster, også før skilsmissen. Men i sommerferien skulle han med Mama-Cash til Portugal, og ringede tre timer efte rhan var blevet afleveret hos hende og græd i telefonen. Vi aftalte dog at han lige sov på det, og ville tage med i lufthavnen næste morgen. Behøver jeg sige at han havde 8 pragtfulde dage i Ronaldos land? Han er også ved at være vokset fra sit navn...

Kridt-Iglen leger ikke med kridt mere. Hun har fået en bedsteveninde, som er Over-Fe i Drømmeland, så pt. foregår alt med glidende/svævende bevægelser, akkompagneret af klokkeklimt og iført vinger, tyl og glimmer...

Så hvad bør de hedde fremover, for ligesom med tøj er det først når det er for småt, at man ser de behøver nyt!

2 kommentarer:

  1. PT = PT PreTeen
    GP = ??? Modige??
    KI = DD Dansene Dukkebarn

    SvarSlet