onsdag den 31. december 2008

Hurra - der var jeg!

Jeg har fundet mig selv - igen!

SHM kiggede på mig i forgårs og sagde: De her stuer er bare umulige at møblere... Man skulle vælte væggen i mellem dem, og købe nogle nye møbler.
Hun havde et drømmende glimt i øjet, og projektets omfang, i både tid og økonomi gjorde at hun ikke lød alvorlig.


- Kom vi går en tur i 'genneren' og ser om vi kan finde lidt sjove møbler og lamper, som passer herind til en billig penge, sagde jeg trøstende.
Hun livede helt op, og endnu mere da vi med Kridt-Iglen i klapvognen trillede ind hos Kirkens Korshær. Vi fandt to lampeskærme, tre fatninger, en stofledning og lidt plastdimser, som gamlingen ville lade os få for 50 kr. Men pludselig rykke SHM mig i ærmet...
- Se, hviskede hun
- Der er det, hvor er det flot!
Der stod et sofabord, som hun bare måtte have.
- Du får det, hvis jeg får lov at vælte væggen, jokede jeg
- OK it a deal! sagde hun med julelys i øjnene.

Efter lang tids dvale, fandt jeg stærkmandstøjet i kælderen, lånte et brækjern og en trailer af naboen, fik den anden nabo der er bygningskontruktør til at bakke min:
- Den går på samme led som spærene, så den er vist ikke bærende, påstand op.
- Det tager 4 timer, skat! sagde jeg med et smil og begyndte at pakke møbler sammen.
- Men så skal man jo altid gange med pi! grinede hun.






Her halvandet døgn senere er vi ved at være på plads igen, og hold kæft hvor var det fedt! Fedt at brække i brædder og sten, fedt at køre på genbrugspladsen, fedt at feje fortorv og vaske bil bagefter... Sorry, jeg elsker 'hjemmesløjd'!






PS. Stuen blev da også fed!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar