mandag den 8. december 2008

Mytteri!

Jeg vil have mit køkken tilbage!

Mandag er min lange dag på job. Og dermed også tid til mit ugentlige omsorgssvigt. Der er mine børn overladt til SHM's kulinariske evner, der fint rækker til at knuse kammerjunkere, eller putte skiveskåret pålæg på skiveskåret brød!

I dag kom jeg så hjem, og hvad ser jeg?
Familien havde spist, og der var både bordskånere og bestik på bordet. Hun har altså lavet varm mad!?!
Først tjekker jeg børnene, selvom jeg i tankerne forsøger at forestille mig køkkenet, men umiddelbart virker de raske. De sidder, alle tre, på skødet af SHM og ser animationsklip på hendes bærbare... Gudskelov ser alle uskadte ud!

Børnene rejser sig og løber grådkvalte i mine arme: "Far! Sig damen aldrig skal lave mad til os mere..."
Arh, det sidste er måske en anelse overdrevet... mener at de sagde: "... ikke skal lave mad til os i lang tid"

Da SHM ikke længere er begravet i børn, afsløres det, at hun er iført et forklæde. Jeg giver hende et hurtigt kys og skynder mig ud i køkkenet, for måbende at konstatere, at alt umiddelbart ser uskadt ud. Ingen el-brand, ingen røg, ingen beskadigede gryder, knive eller børn?

Jeg skal lige smide en kvittering i skraldespanden, da jeg øverst ser resterne af det hun har tilberedt. En plastikbakke der har været cocktailpølser i og en tom plastik-pølse med gule ærter! Det var altså det hun skulle bruge forklædet til... Lettelse er det der beskriver situationen bedst.
Et øjeblik troede lige vi skulle til at have en magtkamp om mit revir:

Jeg vil have mit køkken tilbage! - og et billede i julegave af SHM i forklæde (og intet andet) :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar