fredag den 18. juni 2010

Ny regering!

Herhjemme har vi taget forskud på glæderne, ved at udnævne nye ministre.

Ny økonomiminister bliver CPB, som med en forholdsvis ansvarlig planøkonomisk tankegang har fået betalingsbalancen i balance herhjemme.

Til gengæld er der blevet en bygge- og anlægsminister, som er undertegnede.

Fødevareministeriet tager jeg mig også af, med undertitlen økologiminister.

Så har hun så fået miljøministeriet lagt ind under sig, da kemikalieforbruget herhjemme primært er lokaliseret til hendes badeværelse;-D

Jeg har accepteret stillingen som forsvarsminister, da jeg er den af os to der er mest bange for verden og derfor indkøber cykelhjelme, låse, pansrede mandskabsvogne o.lign.

Transportministeriet er en deler, da jeg er den der fragter børnene rundt i landet, mens hun er den der drømmer om bil (og har svoret at købe den impulsivt en dag jeg ikke er med).

Undenrigsminister har jeg også fået, da jeg er den mest diplomatiske af os. Men ved siden af udenrigsministeriet ligger krigsministeriet, som hun tager sig af.

Teknik og videnskabsminister er CPB. Jeg er en teknisk mongol, og jeg må gang på gang kaste håndklædet i ringen overfor teknologi der forsøger at koble mig ud af informationssamfundet. Hun skal til gengæld bare kigge på en dims, så virker den. Behøver jeg skære ud i pap hvem af os der læser instruktionsbøger?

Men modsat den nuværende danske regering forsøger vi at regere ved hjælp af retfærdighedsprincippet, og det har sgu fungeret godt indtil nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar