fredag den 11. juni 2010

Tomrum i sigte

For 13 år siden, da jeg var 20, holdt jeg sommerferie uden planer. Dvs. helt sommerferie var det ikke, for jeg var flyttet hjemmefra, havde ingen feriepenge, så den stod på arbejde det meste af sommeren, men det fri jeg havde, det var rigtig fri.

Året efter var jeg far til Professor Teflon, og dermed var sommerferien 'hårdt arbejde', forstået på den måde, at alt foregik med dagsrytmen lagt ind efter måltider, sovetider osv. Sådan har det faktisk været siden. Jeg har fået flere børn, dårligere økonomi mindre 'egen tid'.

Men i år bliver det anderledes. På torsdag, d. 17. juli afleverer jeg børneflokken til MUM og Fyrbøderen. Herefter er der en uges arbejde, før ferien, men der starter jeg ferien med at aflevere børneflokken hos DMO og DKNO til en uges sommerhusferie. Herefter skal de være tre uger hos MUM, førend jeg får dem retur de sidste to uger af sommerferien. Men rigtig retur får jeg dem alligevel ikke, for Professor Teflon vil på ferie hos et par legekammerater på Falster, Gnavpot skal ti dage med sin farmor til Portugal, og Kridt-Iglen starter i børnehave...

Altså bortset fra et par dage, hvor jeg kører dem frem og tilbage i landet, så skal jeg ikke være sammen med børnene i syv uger. Jeg har fået rettet min økonomi op. Jeg har en skøn kæreste og er nyforelsket på niende måned. Det bliver nærmest teenage-agtigt at holde en lang sommer i tosomhed. Jeg glæder mig, men er spændt på det tomrum tumlingerne efterlader.
Jeg væbner mig med powertools, byggematerialer, benzin i tanken, rødvin i reolen og amoriner i blodet. Det skal nok gå...

Så er der jo også VM i fodbold, Tour de France og Superliga, hvis det kniber.

Plan C er at få fuldt indblik i De unge mødre, Luksusfælden og Paradise Hotel... Hvis man har en dårlig dag, har taget dumme beslutninger eller ikke føler man slår til kan man altid blive i godt humør af at se at der stadig er mindst 50 mennesker på planeten der er dummere, mere umoden og tankeløs end en selv... Prøv det!

God sommer

2 kommentarer:

  1. Plan C... Det er lige præcis derfor jeg ser det
    (Paradise undtaget, det er efter min sengetid ;-)


    Hahahaha

    SvarSlet