søndag den 16. januar 2011

Hvad er egentlig meningen med snot?

Den seneste uge har jeg febret, nyst, haft en anelse uro i maven, samt hovedpine og kvalme. Det meste er (håber jeg?) ved at fortage sig nu, men afløst af et evindeligt næsepudseri, fordi mit kranium tilsyneladende producerer snot som var det et oliefelt i den mexicanske golf. Det afbryder hver eneste sammenhængende tanke, og betyder også at man skal tænke over hvor langt man bevæger sig væk fra rullen med papir. Men det åbner også for en række spørgsmål:

Mig: Hvor kommer snot fra?
Dr. Besserwisser: Fra slimhinderne.
Mig: Hvad er meningen med det?
Dr. B: At rense infektioner og bakterier ud.
Mig: Kunne man ikke have lavet det lidt mere praktisk, lidt ala blæren? Den styrer da for vildt...
Dr. B: Ja, det er smart.
Mig: Er blærebetændelse så lidt ligesom at være forkølet i urinvejen?
Dr. B: Nej, det er jo ikke hele tiden... (åh jo, jeg synes nu nok de ramte løber på 'det lille hus' oftere end ellers)
Mig (upåvirket af at hun svarede nej): Minder ens urin så om snot?
Dr. B: Nej, det er mere blodigtagtigt...
Mig: Kan snot ikke blive det?
Dr. B: Kun hvis du har et sår i næsen...

Sådan kunne konsultationen sikkert fortsætte i lang tid, men igen og igen afbrydes jeg af at skulle pudse næse. Smart hvis man havde haft en ventil og kunne tømme en gang i timen...

1 kommentar:

  1. Sad lige og tænkte på det samme.. Hvor pokker kommer al den snot fra??.. Har lavet en prop til hvert næsebor af køkkenrulle, så kan jeg bestemme lidt hvornår jeg vil åbne for "sluserne"
    Nååå ja.. Og så prøver jeg om varm kakao med en ordentlig skvat rom i vil hjælpe ;o)..

    SvarSlet