søndag den 23. august 2009

Grimme ledninger, gå væk!

Som det lykkedes mig at vise (eller ikke lykkedes mig at skjule), så installerede jeg en kontakt i reolen, hvor stereoanlægget skal stå*. Det gjorde jeg fordi jeg ikke ville have en grim ledning hængende op til kontakten ved dørgerichten. Ganske smart tænkt, men...
Der var så bare liiige det der med at kontakten jo skulle have strøm på den anden side... oh yes, sådan er det jo, jeg tænker også over det når jeg går igang, men ofte tænker jeg... det finder jeg sgu nok ud af undervejs... Den første løsning var måske ikke så elegant.


Installationskablet fik bare stikprop på og blev trukket rundt om gerichten og sat i kontakten, og så var vi jo næsten lige vidt. Altså bortset fra at vi ikke længere kunne lukke skabet med rod!
Nu er kablet trukket gennem hylder, etageadskillelsen og koblet på relæet på første sal. Og så er det faktisk en meget diskret løsning.

Iøvrigt er vi begyndt at fylde ting i reolen, og det ser pissegodt ud. Vil I se billeder?
*Jeg er ikke hifi-entusiast, så reolen er ikke et alter til et kæmpe anlæg og nogle motherfucker-store højtalere, derfor er det også placeret i siden af reolen og ikke i midten, oplyst af spots og dioder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar