tirsdag den 4. august 2009

Spildte Guds ord på Balle-Lars...

... var hvad præsten sagde, da han gik ud fra cellen ved den sidste henrettelse i Danmark udenfor krigstid, mener det var i Næstved/Lolland/Falster, måske Ringsted, i hvertfald Danmark, nå men godt så!

Meningen med disse berømte ord, var naturligvis at Præsten allerede tog det for givet at Lars Balle ville havne i helvede, fordi han nægtede at angre sine synder...

Omtrent sådan kan min seneste erhvervelse betegnes...

Spildte Overbliks daler på Overblikket - I går købte jeg for første gang i mit liv et par rigtige fodboldstøvler, ikke bare et par fra Bilka til en 200-las, men et par Hummel Old School (man er vel lærer) nedsat fra 1000,- til 500,- (man er vel flyttet til Jylland). For nu skulle det være.


Sidste sæson startede jeg igen til fodbold og det gik faktisk bedre end nogensinde før, bortset fra at jeg formåede at få trykket ribben i begge sider! forstuvede den ene fod og faktisk ikke kunne gå rigtigt en måned efter sæsonen. Men det var sjovt, og jeg spillede faktisk bedre end nogensinde, ja sågar begyndte jeg at komme i form.
Mine gamle støvler havde dog holdt fem sæsoner og kunne ikke mere, så nu skulle det være... Jeg flottede mig og købte dyrt ind, blot for at konstatere at mine knæ er lavet af smeltet smør! FÅRK ÅSSÆ!
Dr. Overblik har selvdianostiseret et dobbelt spiralbrud på korsbånd, ledbånd og knste menisker i begge sider... mon ikke det har det bedre i morgen?
PS. I hver støvle står der skrevet med snirklet skrå skrift: Jeg har karakter!

3 kommentarer:

  1. Altså.. Kære ven...
    Som tidligere ortopædkirurgisk-ambulatorie-medarbejder (HA, for et ord)kan jeg hurtigt komme med en diagnose til dig...

    You overdid it !
    Du er altså ikke 18 længere vel, og man kan altså ikke sprinte rundt som en gal, efter en sommer med for mange øl og for lidt løben rundt.
    Eller også har skoene bare så meget karakter at de ikke er bygget til dine ben...

    Er det på søndag der skal være safari ? Jeg havde jo glemt at JEG skal ud og have dårlige knæ på lørdag... Pu ha.

    KH Maria.

    SvarSlet
  2. @Maria - Safari udsat, SHM og drengene starter i skole søndag! Tak for diagnose, men jeg tror nu nok jeg skal have taget mål til et træben alligevel!

    SvarSlet
  3. Måske du kan lave det selv.... Jeg har hørt et sted man kan få skåret træ til i stark....

    Øv med safari - men vi finder da en anden dag ikk :-)

    SvarSlet