onsdag den 7. juli 2010

Der gik en engel gennem stuen...

...og efter sig strøede hun et spor af kasser med skrammel, men ulig Hans og Grete er det ikke for at kunne finde hjem igen. Hun er nemlig ved at være hjemme.


Når man bor på 4.sal burde der lovpligtigt være gratis udlån af lift mm. Mine ben føles tunge og kortere i dag.


De fleste af hendes ting er nu pakket ud af kasser, og stuen ligner snart sig selv igen. Bortset naturligvis fra alle de underlige, spændende og sjove ting der pludselig har fundet vej ind.

På et tidspunkt gik jeg død i at slæbe kasser, pakke ud og sætte på plads, så CPB gav mig 'frikvarter', og jeg fortrak til haven, hvor mit tømmer lå og ventede på maling. Jeg har nemlig besluttet at male hele lortet, før det bliver samlet. På den måde slipper jeg for at male det bagefter. Jeg ved at min nabo, Tømreren, gør det samme med alt. Normalt har jeg bare kløe i fingrene og utålmod i blodet, når jeg bringer noget træ herhjem og skal til at save ud og banke sammen.


På et tidspunkt kom hun med en kold øl, og sagde: Forsæt du bare herude, så laver jeg aftensmad til dig. Og se lige hvad der ventede flyttemanden/tømreren:


Mørbrad farseret med feta, hakkede soltørrede tomater, chili, peberfrugt og masser af krydderurter. Det hele rullet sammen og lukket med bacon. Til det nød vi en flaske Ripasso fra hendes 30 års føds, samt disse pestovendte ovnkartofler og naturligvis en tomatsalat.


Endnu en god sommerdag. Mon ikke der er flere på vej?

2 kommentarer: