torsdag den 14. oktober 2010

Agent Schmidt slår til igen

Her gik man lige og troede at man var blevet lidt material, og at der skal være et æble på al elektronik før det er ok, men så midt i Netto hiver Ældste-knægten en papæske med en iPhone-højtaler ned fra tilbudshylden.

Den kostede 200,- og da knægten ikke har hverken iPhone eller iPod, har vi ligesom haft diskussionen for en måned siden. "Nej, du skal ikke købe den!"-agtig, med træt far stemme. Det blev enden på den snak dengang.

Fandme om ikke stuntet gentager sig igen i dag. Og nej vi skal ikke have den der! Indtil geniet siger: "Jamen det er en gave til mor... (som har fødselsdag i juni) ... øh... jeg mener Fyrbøderen (som har fødselsdag om en uge)... vi køber den for vores egne penge?". Og lige der i Netto forsvandt de fine fornemmelser for æbler på elektronik, for mine store drenge er blevet sådan nogle, der husker folks fødselsdage og selv betaler deres gaver!?! Hvor fanden kom det fra?

Senere siger Yngste-knægten på 10: "Far har du en saks og noget tape?"
Og ja, det har jeg da, og nu tror jeg, de har pakket iPod-højtaleren ind i sort papir med røde roser.
Jeg ved ikke helt om den er til Fyrbøderen, eller om de forsøger at bortlede min opmærksomhed fra at jeg snart fylder år, men uanset om den er til Fyrbøderen, eller om det er et slet skjult smoke-screen fordi jeg har fødselsdag om en måneds tid, så er jeg så stolt af de drenges selvstændighed og gavmildhed at resten af aftenen bliver med et smil på læben!

Og overskriften? Kan I huske "Slå Først Frede"-filmene. Der var en agent som med ufattelig diskretion og effektivitet kunne fjerne al opmærksomhed om selv de mest lyssky affærer... Ok en anelse ironi kan være blandet ind i det, men ham kom jeg altså til at tænke på da drengene i dag skulle lave decoy...


2 kommentarer:

  1. Den der højtaler er da også bare total fed.... om ikke andet så er den da apple-green.

    Kan godt forstå din glæde. For 10 år siden skulle jeg hente min lille dreng hjem fra børnehaveklassen. Han havde været på tur og havde fået en 10´er med til slik. For den ene 5´er havde han købt sodavand, og for den anden 5´er havde han købt blomster. Dem løb han med i den ene hånd under fodboldkampen, så stilkene var totalt overophedede og maste. Men det er vist den bedste gave, som jeg har fået hele livet.

    SvarSlet
  2. Den er til dig. No doubt.... ;-)

    SvarSlet