søndag den 1. februar 2009

Uhyggelig hygge!



Så er det snart fastelavn. Alle forældre ved hvilket helvede det er at klæde børn ud (billigt og nemt - men samtidig troværdigt) når det samtidig er minus 10 grader udenfor. Vi er altid på røven på denne tid (heraf fasten), og altid for sent ude. Jeg har altid nægtet at købe de der færdige pakker i BR, da kvaliteten aldrig står mål med prisen (og det fik jeg heller aldrig selv som barn!).

Men ikke i år. Vi var i Bilka og købe gave til tvillingerne, da de fylder to i dag. Og pludselig stod vi i afdelingen for fastelavnstøj (Jeg lyver ikke - der er en hel afdeling i Bilka bare med udklædning). Det hele var ovenikøbet sat ned, endda i et prisleje, hvor selv jeg må erkende at billigere kan jeg nok ikke lave det selv!

(Faren) Se lige på hylderne unger om der er noget i vil være. Højst hundrede kroner pr. næse.
(Kridt-Iglen) Jeg vil være Spiderman
Jeg opgav at forklare hende at det så ville hedde SpiderWOman, specielt fordi 89,- for en totalentreprise er rimeligt.
(Faren) Er du helt sikker, Karen?
(KI) Ja det HAR jeg jo sagt.
De to andre var mere stædige og kræsne i deres søgen. Gnavpot faldt for endnu et 'kit' med Scream-scarecrow-dragt og maske til en 79'er... Fantastisk... Vi fører nu med 30,- på de to...
(Mig) Tør du godt det? (Han er 8, men nogen gange bange for de underligste ting)
(Gnavpot - rullende med øjnene) JA, far, det er jo bare en maske.
(Mig - godt tilfreds) Jamen OK da... Ved du godt hvad du er klædt ud som?
(Gnavpot - endnu mere aj-far-hvor-er-du-nederen) JA! Manden med leen uden le!
Tjah at være klædt ud som Manden lyder jo også lidt tamt:-D
Professor Teflon undergik dog dem begge ved at ville være Zorro. Det havde de ikke, kun kårde+maske til 29,- Whoohooo vi fører med hundrede.
Så jeg købte sgu et par mørke bukser til ham, SHM syr et slag, og så tager vi en sort trøje og vendet på vrangen, så printet vender indad. Kan specielt godt lide at de nye bukser er tiltrængte og kan bruges bagefter.

Så nu er der altså SpiderGirl, Manden med le uden le og Zorro i cowboybukser, og budgettet holdt, og jeg er forud for tidsplanen for en gangs skyld! Halleluja - Fastelavn er mit navn!

2 kommentarer: